Direktlänk till inlägg 19 augusti 2007

Hatsui!

Av Sara Persson - 19 augusti 2007 09:49

Sara  ar nu i Japan:D   och det ar 42 grader varmt har. jag vet nastan inte var jag ska borja... har varit har i 3 dagar, och det ar manga nya intryck:P  forsta dagen nar jag kom hit sa blev jag mott pa flygplatsen av 10 jublande JapanerXD  tre av dem var  min forsta vardfamilj och resten fran rotary. nar alla tagit sina 20 fotton och skulle ge sig av sa han jag antligen prata med min familj. min syster kan engelska, vilket ar  bra, sa jag kan komunisera med min familj. 


nar vi kom till bilen sa bestammde vi att vi skulle aka till en resturang och ata.  nar vi kommit dit sa visade det sig att de inte oppnade foran om 30 minuter. sa gissa vad vi gjorde? vi gick till en arkadhallXD  det forsta jag gjorde i Japan var altsa att spela spel i en arkadhallXD  nar vi var klara sa gick vi och at. sen akte vi hem till huset och jag fick packa upp.  jag sov nastan hela forsta dagen. jetlag:P  men nar jag vaknade igen fick jag kvallsmat, friterade rakor, ris och saladssoppa:)  sen sov jag litemerXD 


pa lordagen a fick jag  folja med min vardyster june och hennes vanner pa en utflyckt till bergen.  eftersom det ar sa varmt sa aker man dit och badar och grillar.  junes vanner hamtade upp oss halv 10 och vi korde till afaren. afaren sag ut ungefar som en vanlig afar, fast de spelade sma konstiga melodier i hogtalarna hela tidenXD  och alla gick runt och tyckte det var normaltXD de koppte massor med mat!  jag tankte; herre gud!  hur mkt ska  vi ata!.  och sen packade de in all dricka i is, cola till mig, ol till dem, och sa isteXD  vi satte oss i bilen och korde.  ungefar 40 minuter tog det. men det var det vart. det var mkt svalare i bergen, 30 grader kanske, och vi satt vid backen som var sval och skon. vi grillade och at i 3 timmarXD  fruktansvart mkt matXD  sen gick vi for att se aoitaki, blaa vattenfallet. vi fick klatta en bit upp for berget fr att komma dit, men det var en jattefin promenad. det var folk overallt vid backen och sarskillt vid vattenfallet!  alla badade eller gick runt i vattnet:P  det som var lite skumt var att de flesta bara gick i utan att ta av sig skorna!  tjejerna hadde jattefina flippfloppskor med diamanter och  klackar och gick ratt ner i vattnet med demXD  jattekonstigt... men tydligen normalt. 


vi var dar ett tag, en timme kanske, sen gick vi tillbaka till varan grillplats.  vi lagade lite mer mat och sen akte vi hem och sov.


idag sa har jag varit pa rotarydistriktsmote och traffat andra utbytesstudenter.  7 fran australien, 2 fran USA  och 1 fran ngt litet land i asien som jag inte kommer ihag... vi fick skriva pa massa papper och ga igenom regler och sa:P  de  fran australien hadde redan varit har i 6 manader, sa det var spannande att prata med dem.  vi fick ocksa veta att vi ska pa utflykt till Okinawa den 27e:D jattekul^^  nastan alla ska med^^ 

sen var det en till grej som var lite kul:)  det var 4 stycken ungdommar dar som precis kommit hem fran utbytesar, varav en hadde varit i Sverige:D  han kom fram till mig och sa: Hej, jag heter horiki sato och jag kan Svenska!  jag vart jatteforvanad, men det var jatteroligt att prata med honom:P  han hadde bot i Kalmar, och hadde faktiskt tillockmed varit i Linkoping:D  fick hans mobilnr, sa jag kan ringa honom sen nar jag skaffat telefon^^ 

dar har ni en till skum grejXD  i reglerna sa star det att man inte far ha mobil som utbytesstudent i Japan, men alla insisterar pa att jag skaffar en iafXD  laskigt:P  men det  tillhor liksom det sociala att ha en telefon har. alla har detXD 


sen har jag  fatt namn pa alla familjer jag ska bo i. 6 stycken._____.  tror jag behover fler pressenterXD  hahaha men det ska bli jatteroligt!  jag ska kammpa massor! 


ha det sa bra sverige!  kram!

 
 
Ingen bild

Ebba

19 augusti 2007 11:16

sara, du kommer få höra det här igen i ett brev men jag undrar har alla japaner glasögon. alla jag ser har det iallfall . kram

 
Ingen bild

Johan Drake

19 augusti 2007 13:54

Låter som att du haft jättekul :) Förlåt, jag låg och sov när du försökte skriva till mig på msn förut =( Saknar dig nått otroligt ;_; Men jag får se till o klara mig på nått sätt xD Ligger i soffan o tittar på Ouran just nu ^^ Ska snart hem till pappa o äta lite släktmiddag. Jag hoppas alla är snälla mot dig i japan :D Annars får du säga till mig så kommer jag o räddar dig ._. Älskar dig. Puss.

 
Ingen bild

Johan Drake

19 augusti 2007 13:55

och föresten :D Om du är inne på msn nån mer gång och jag inte är där... säg åt ingela lr carro lr nån o ringa mig så loggar jag in =P

 
Sanna M (Ingelas kompis som går teknik^^)

Sanna M (Ingelas kompis som går teknik^^)

19 augusti 2007 14:15

Hej Sara! Jag som tänkte skriva till dej på MSN och önska dej en trevlig vistelse i Japan, men du hann åka innan dess XD Hoppas du kommer att få det bra, jag kommer läsa din blogg, mwihi^^ Hade bra, kraam^^

http://lund-09.livejournal.com

 
Johan Drake

Johan Drake

19 augusti 2007 15:01

Förlåt att jag skriver så många kommentarer på din blog ._. Jag har startat en egen blog så du kan läsa vad jag gör hemma i Sverige oxå xD (om det nu är kul) http://drain.bloggagratis.se/

http://drain.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mamma

19 augusti 2007 15:36

skönt att du har det bra. vi skickar kavajen imorron, är det nått mer du saknar? säg till för det finns mer plats i paketet. puss och kram älskar dig.

 
Ingen bild

Ebba

19 augusti 2007 15:40

sara, får jag låna dina reebok skor? puss älskar dig

 
Ingen bild

ingela

19 augusti 2007 17:07

hej sara.. vad roligt att du har kul:D jag e så glad för din skull men kommer nog inte fatta att du är borta förns skolan börjar men jag ska överleva! Du kommer ju inte gå upp i rök där borta iaf XD hoppas jag.. läskigt med alla deras rökelser jue >.<

så ledsen att jag dummade till det med spriten så att vi inte kunde träffas:(.. men se det från den ljusa sidan:D vi sa aldrig hejdå vilket betyder att du aldrig riktigt åkt, eller? XD *önsketänkande önsketänkande* hade bra gums^^ puuuuuuuuuuuussar *pussöverfalla!O.o* :D:D:D:D

 
Ingen bild

Gesine & Thomasine

19 augusti 2007 22:47

Hej Sara! Vi blev så nyfikna på hur du har det. Låter som om allt är som det ska. Skönt. Träffade Rose idag - nobelpriset i engelska lär vänta på sig. Lika så svenskan. Ha! din japanska är säkert bättre redan. Njut av sushi, nudlar, ny teknik och ny kultur. Ha det bra. Kram Ljungmännen

 
Syster

Syster

20 augusti 2007 07:09

.___.''
Dumma unge, kan du fatta hur mycket jag saknar dig?

http://prickig-tapet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

nazanin

20 augusti 2007 14:47

hej sara va kul allt låter...ja e å glad för din skull och att du får träffa så många nya människor...du får ha de bra och keep the inlägg comming:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

hej

Av Sara Persson - 26 mars 2008 12:51

hej  allihopa!!  jag  ville  bara  saga  att   jag  flyttar  mina  blogginlagg(  de  som  kommer)   till  bilddagboken.   kann  er  valkommna  att  lasa  och  komentera  dar:)   kram!!   goshii-chan.bilddagboken.se ...

Av Sara Persson - 23 februari 2008 10:12

hejhejhej!  detta  blir  kanske  ett  kort  innlagg.  men  iaf  sa  har  jag  flyttat  till  en  ny  familj  idag.  minns  inte  om  jag  skrev  det  i  forra  innlagget  men  jag  och  min  forra  vardmamma  kom  inte  overens,  sa  det  kanns  bra^...

Av Sara Persson - 10 januari 2008 08:37

ehm..  hej!   det  var  ett  tag  sen  jag  vet,  skamms  lite  for  det  faktiskt..  men  nu  tanker  jag  iaf  skriva  lite.  det  har   varit  sa  att  jag  har  hafft  ett  litet  hinder; jag  har  inte  vetat  vart  jag  ska  borja.  men  sa  ig...

Av Sara Persson - 30 oktober 2007 12:19

jag har lyckats logga in pa sidan vilket maste betyda ngn form av success:P  hoppas verkligen att det gar att publicera innlagg med nu.  ni far ha oveseende med min svenska, den ar  inte sa bra just nu... anvander den for sallan.  men hoppas iaf ni f...

Av Sara Persson - 3 september 2007 14:45

ok, forst maste jag be om ursakt for att jag inte skrivit pa ett tag, men datorn har ar superseg, och av ngn anledning vill den alltid borja krangla safort det kommer till bloggagratisXO    men ska inte skylla ifran mig har nu, bara be om ursakt:P ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards