Alla inlägg under augusti 2007

Av Sara Persson - 20 augusti 2007 13:56

hej igen^^ hinner kanske inte skriva sa mkt den har ggn^^'

tack for alla komentarerna pa forra innlagget:D! kul att sa manga ar intresserade^^ 


Mamma, jag har inte din mail kom jag pa... men det ar  lite saker jag behover. en adapter till elutaget om vi har en san?  och pengar. resan till okinawa kostar 45000 yen. min familj har lagt ut sa lange.  men annars ar det bara bra tack^^


idag har jag varit och shopatXD  pa den basta afaren som finns tror jagXD de hadde allt fran masagestolar, tvattmaskiner och motorcyklar till harspannen klader och matX3  det var underbart!  jag kopte lite brevpapper och en skrivbok, harspannen och toffsar^^  sen var vi pa en bokafar och jag kopte 1 ordbok, 2 frasbocker, och tre barnbocker pa latt japanskaXD  varav en, som i titeln, Pippi!  jag hittade aven mumin:P men den var lite for avancerad^^'  en massa kanji overalltXD 


nar vi kom hem sa at vi lite och sen kom min counseler och den andra killen som aldrig riktigt presenterat sig, men som kan engelska och ar lite tolk melan mig och Horiki-san:P  vi akte till min skola for att prata lite med dem^^ det sag fint ut:) men ingen sa ngt pa engelska alls.  jag fick prova skor till min uniform sen, de vart nastan forskrakta nar de fick veta min skostorlekXD de trodde inte ens de hadde skor at migXD  men det hadde de som tur varXD  sen  akte vi hem igen.


val hemma sa var det bara att stiga innanfor dorren innan man skulle ivag igen:P  vi for till Nagoya for att prova ut skoluniform:)  det var kul^^ Nagoya var stort... fattar inte hur man hittar dar alls.  men iaf... uniformen var sot:D  ska bli jattekul nar jag far den^^  och rotary betalar dessutom:D  bra va?  sommaruniformen bestar av en speciell blus och en blarutig kjol:)  vinteruniformen a en bla skjorta, beigerutig kjol, beigerutig kavaj eller bla och rosa troja och en liten fluga^^  supersott^^


nu ska jag nog sova, klockan ar 21.16 och jag ska pa tecermoni i morgon:)  men vi ses och hors^^  ha det sa bra i sverige! さよなら



Av Sara Persson - 19 augusti 2007 09:49

Sara  ar nu i Japan:D   och det ar 42 grader varmt har. jag vet nastan inte var jag ska borja... har varit har i 3 dagar, och det ar manga nya intryck:P  forsta dagen nar jag kom hit sa blev jag mott pa flygplatsen av 10 jublande JapanerXD  tre av dem var  min forsta vardfamilj och resten fran rotary. nar alla tagit sina 20 fotton och skulle ge sig av sa han jag antligen prata med min familj. min syster kan engelska, vilket ar  bra, sa jag kan komunisera med min familj. 


nar vi kom till bilen sa bestammde vi att vi skulle aka till en resturang och ata.  nar vi kommit dit sa visade det sig att de inte oppnade foran om 30 minuter. sa gissa vad vi gjorde? vi gick till en arkadhallXD  det forsta jag gjorde i Japan var altsa att spela spel i en arkadhallXD  nar vi var klara sa gick vi och at. sen akte vi hem till huset och jag fick packa upp.  jag sov nastan hela forsta dagen. jetlag:P  men nar jag vaknade igen fick jag kvallsmat, friterade rakor, ris och saladssoppa:)  sen sov jag litemerXD 


pa lordagen a fick jag  folja med min vardyster june och hennes vanner pa en utflyckt till bergen.  eftersom det ar sa varmt sa aker man dit och badar och grillar.  junes vanner hamtade upp oss halv 10 och vi korde till afaren. afaren sag ut ungefar som en vanlig afar, fast de spelade sma konstiga melodier i hogtalarna hela tidenXD  och alla gick runt och tyckte det var normaltXD de koppte massor med mat!  jag tankte; herre gud!  hur mkt ska  vi ata!.  och sen packade de in all dricka i is, cola till mig, ol till dem, och sa isteXD  vi satte oss i bilen och korde.  ungefar 40 minuter tog det. men det var det vart. det var mkt svalare i bergen, 30 grader kanske, och vi satt vid backen som var sval och skon. vi grillade och at i 3 timmarXD  fruktansvart mkt matXD  sen gick vi for att se aoitaki, blaa vattenfallet. vi fick klatta en bit upp for berget fr att komma dit, men det var en jattefin promenad. det var folk overallt vid backen och sarskillt vid vattenfallet!  alla badade eller gick runt i vattnet:P  det som var lite skumt var att de flesta bara gick i utan att ta av sig skorna!  tjejerna hadde jattefina flippfloppskor med diamanter och  klackar och gick ratt ner i vattnet med demXD  jattekonstigt... men tydligen normalt. 


vi var dar ett tag, en timme kanske, sen gick vi tillbaka till varan grillplats.  vi lagade lite mer mat och sen akte vi hem och sov.


idag sa har jag varit pa rotarydistriktsmote och traffat andra utbytesstudenter.  7 fran australien, 2 fran USA  och 1 fran ngt litet land i asien som jag inte kommer ihag... vi fick skriva pa massa papper och ga igenom regler och sa:P  de  fran australien hadde redan varit har i 6 manader, sa det var spannande att prata med dem.  vi fick ocksa veta att vi ska pa utflykt till Okinawa den 27e:D jattekul^^  nastan alla ska med^^ 

sen var det en till grej som var lite kul:)  det var 4 stycken ungdommar dar som precis kommit hem fran utbytesar, varav en hadde varit i Sverige:D  han kom fram till mig och sa: Hej, jag heter horiki sato och jag kan Svenska!  jag vart jatteforvanad, men det var jatteroligt att prata med honom:P  han hadde bot i Kalmar, och hadde faktiskt tillockmed varit i Linkoping:D  fick hans mobilnr, sa jag kan ringa honom sen nar jag skaffat telefon^^ 

dar har ni en till skum grejXD  i reglerna sa star det att man inte far ha mobil som utbytesstudent i Japan, men alla insisterar pa att jag skaffar en iafXD  laskigt:P  men det  tillhor liksom det sociala att ha en telefon har. alla har detXD 


sen har jag  fatt namn pa alla familjer jag ska bo i. 6 stycken._____.  tror jag behover fler pressenterXD  hahaha men det ska bli jatteroligt!  jag ska kammpa massor! 


ha det sa bra sverige!  kram!

Av Sara Persson - 4 augusti 2007 22:37

ok:P tänkte jag skulle testa att skriva lite:P   mindre än 2 veckor kvar nu:S  läskigt, ne? 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards